#85 – Måndagsrant

Förord av K:
Det är inte många i denna värld som förtjänar att bli kallade vän av mig. Och förutom min kära partner är det få i min närhet som delar min misantropiska världsbild. Men det finns åtminstone en person som gör det. Därför frågade jag om han vill bli en del av Initiativet, och börja skriva här med ojämna mellanrum. Jag behövde ej direkt starta nån övertalningskampanj…

Så från och med nu kommer ni inte bara få finsk otrevlighet, ni kommer dessutom få polsk bitterhet då och då.

Här är första inlägget signerat T. Känsliga läsare uppmanas fortsätta läsa.



”Hat är ett sådant starkt ord…”

Det är helt okej att hata. Om människan är kapabel till att älska villkorslöst och fullkomligt, gäller ju även motsatsen. Folk som säger att de inte hatar, ljuger.

Jag hatar lögnare.

Stå upp för din åsikt. Det spelar ingen roll om du är rasist eller vad som. Jag har mer respekt för dig om du är fullblodad rasist än någon som vänder kappan efter vinden. Tyvärr så är det ju enkelt att gömma sig bakom begreppet ”Jag är inte rasist, men…”

Visst, du är totalt dum i huvudet men du står åtminstone för en åsikt. En åsikt jag inte håller med om men du har all rätt att tycka så.

Demokrati är ett fantastiskt hittepå, eller hur?

Å andra sidan skulle jag föredra att bo i diktatur just nu. Folk har alldeles för mycket frihet och verkar inte klara av det.

Eller ens den grundläggande uppgiften att vara en duglig människa.

Det är måndag, jag är förkyld, har sprängande huvudvärk, har sovit dåligt och har världens största finne i min högra näsborre. Det är liksom standard som småbarnsförälder. Därför är jag extra tjurig och hatisk idag.

Således kommer här en lista på folk som jag hatar och som förtjänar 50 piskrapp på könet just på grund av att de inte klarar av att agera som vettigt folk:

  1. Jag jobbar på kontor och mina uppgifter består på det stora att kommunicera med människor mailledes. Om du svarar på ett mail jag skrivit till dig, se då i helvete till att skriva mitt namn korrekt. Visst, jag har ett väldigt annorlunda namn men om du läst mitt mail, har du även sett avsändaren och min signatur. Se då till att att när du svarar mig och hälsar med mitt namn, att det är korrekt stavat. Allt annat är respektlöst. Tyvärr händer detta alltför ofta vilket ger mig intrycket av att du antingen är analfabet, efterbliven eller totalt respektlös mot mig. Eller alla tre. Ja, förmodligen alla tre.
  2. Sluta tagga mig i poster på Facebook. Var en anständig människa och skicka länken privat. Jag vill inte ha mitt namn i alla jävla inlägg om katter på sociala medier.
  3. Inför förbud på parfym. AV ALLA SLAG. Detta riktas mest till alla narcissistiska millennials som inte har självinsikten eller ens den intellektuella kapaciteten att förstå att man inte kan hälla en flaska över sig. Tyvärr är det lika vanligt förekommande bland alla kön och så även uppåt i åldrarna. Ni luktar inte gott utan ni får mig att må illa i kollektivtrafiken med era blandningar av körsbärstuggummi, gammal bokhylla och potpurri från Plantagen. Är du även en sådan person som luktar äckligt mycket parfym OCH tränger dig först in på tuben/pendeln innan folk gått av, ja då hatar jag dig dubbel så mycket och du förtjänar 100 piskrapp på könet.

Folk alltså.

F.O.A.D.

– T.

Lämna en kommentar